Workout

Det senaste året har jag blivit lite av en träningsnarkoman, jag har alltid varit relativt stark och jag tycker att det är skitroligt att träna. Till en början blev jag inspirerad av anabolasnubbar på gymmet eller tokiga biffar på Youtube, men man måste tänka på varför man tränar. Då ställer jag mig frågan, varför tränar jag? Jag tränar för att bli bättre, inte för att kunna slå ner den som stör mig eller för att bli snygg, jag tränar för att utvecklas, bli bättre på det jag gör. Jag spelar safety och för mig är det viktigt att vara smidig, explosiv och kunna läsa spel. Men ingen utav de egenskaperna utvecklar jag genom att lyfta vikter.

Det är givetvis nyttigt att lyfta vikter men jag ska skära ner lite på det och försöka ersätta det med mer smidiga övningar, och försöka få en kombination av styrka och smidighet.

Personer som nått toppen inspirerar mig nåt oerhört mycket, de har lyckats med vad det gör. Jag söker på internet efter olika övningar och träningsmetoder som proffisionella spelare använder sig av och då fann jag ett klipp på Julius Peppers träning.

Julius Peppers, LE Carolina Panthers



Kommentarer
Postat av: Katarina

Det är precis rätt inställning. I allt man gör så blir resultatet bättre om man vet varför man gör det.

2009-07-31 @ 01:55:39
URL: http://markattis.blogspot.com/
Postat av: janine

hörruduuuu.

du borde lägga upp fler inlägg nu när det är så nära inpå.

skriv om när du fixa ditt pass å allt.

och om hur det känns i magen.

puss å kram

2009-08-07 @ 01:28:29
URL: http://antoniajanine.blogg.se/
Postat av: fridelinen

snart förväntas första inlägget från USA... och med snart menar jag.. jävligt snart, innan hoppet om en aktiv blogg dör ut.

2009-08-12 @ 20:55:45
URL: http://fridelinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0