Rocket Pride

Nu har jag varit här i 11 dagar och börjar få en bild utav hur mitt år kommer att se ut.

Jag kan ju börja med skolan. I onsdags började skolan, och allt  började med att de hade strulat till det med mitt schema så jag missade första lektionen, men det löste sig ganska fort.

Man får välja sju ämnen som man vill studera, jag valde:
Biology
Psychology
Physical Conditioning
Precalcalism and trigonomitry (matte)
Video Projects
Senior English
American History


Psychology är riktigt roligt, man lär sig varför folk reagerar som de gör och läraren testar vårt samvete. Physical conditioning är som att gymma med fria vikter.

Det värdelösa är att man har exakt samma lektioner varje dag, så varje dag är den andra lik. Det är helt värdelöst. Lektionerna är ganska korta och det ringer en klocka när man får lämna klassrummet, då har man exakt 5 minuter på sig att ta sig till sitt skåp, byta böcker och springa till nästa lektion, onödig stress kallar jag det.
 
En annan sak som jag tycker är ganska roligt är hur lärarna betygsätter en elev. Hela grejen går ut på att man ska ha så mycket points som möjligt och det får man genom närvaro, att man lämnar in läxor, gör bra ifrån sig på ett prov eller köper pennor, näsdukar och miniräknare till läraren (!?!?!?!??!?!), lärarna är korrupta och har ett maktbehov som en fascistisk diktator. Jag får 50 points om jag köper en miniräknare, på ett prov kan man max få 100 points, så man kan alltså köpa sig ett bra betyg här i staterna.  

Maten... Jag vet inte vad jag ska säga, allvarligt. Alla vet att amerikaner är feta, men nu har jag fått en aning om varför dom är så onyttiga. Vi kan ta mina tre senaste dagars måltider som exempel:

Dag 1: Till skollunch var det pizza, till middag var det pizza med dessert pizza (det är som en jävla äppelpaj, som en kaka)
Dag 2: Till skollunch var det corndogs (det är korv på en pinne som dom doppat i en fet deg), och när jag säger att det var corndogs så är det det enda man får, dom har inte potatis, pasta eller ris. Till middag var det potatissallad och kyckling från Kentucky Fried Chicken som man kunde känna smaken av massproducerade små kycklingar från.
Dag 3: Till skollunch var det antingen pizza eller friterade kycklingbollar, till middag var det microwaved potatoes med kött.

Och till all skollunch är det chocolate milk, för vem dricker inte O'boy till mat liksom?

Jag har träffat en hel del polare från football-laget, en cheerleader som heter Kristen som helt klart är intresserad av mig, hon är ganska fin att titta på men inte mycket mer än så.

Vi tränar varje dag 3-4 timmar förutom på söndagar då det är meningen att man ska gå till kyrkan eller kolla på NFL, jag har hittills inte gått till kyrkan för min familj var inte alls så religösa som jag trodde att de var, men jag antar att vi kommer gå till kyrkan någon gång snart.

I övrigt har jag det jävligt bra och är glad över att jag är här :)


Kommentarer
Postat av: Tim

sounds awesome :)

2009-08-23 @ 23:58:49
Postat av: Katarina

Tänk att just du som håller nyttighet över smak ska behöva äta det där. Men det måste väl gå att få tag i lite nyttigare mat också?

2009-08-26 @ 08:07:08
URL: http://markattis.blogspot.com
Postat av: janine

vad himla äckligt det låter med maten.... dricka Oboy till allt? det går ju bara inte.... uuiiiuuuk.



härligt att du har det bra!:) och vad var det där med att du ska brottas? what what?

2009-08-26 @ 22:09:27
Postat av: Oggy

Jag äter nyttigt, men man får leta ganska länge för att hitta nånting ätbart.



Ja, jag ska brottas i vinter. Vi börjar i november någon gång :D

2009-08-27 @ 04:55:49
URL: http://oggyl.blogg.se/
Postat av: janine

du uppdaterar ju aldrig din blogg ju.

2009-09-01 @ 20:51:13
URL: http://antoniajanine.blogg.se/
Postat av: Äldste bror

Skönt att du trivs och att du får göra sånt som du verkligen vill. Låter ju helt sjukt det där med betygen däremot, tur att de betyg du får där inte räknas i Sverige. Fortsätt att njuta av tillvaron för snart har plockat hem dig igen. Saknar dig riktigt mycket äldste bror!

2009-09-03 @ 09:09:54
URL: http://ackeibutiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0