Prio "f***ing" teringar

Det är som vanligt ett tag sedan jag skrev, men det är sällan jag känner att jag måste skriva av mig.

Så vad har hänt?
Jag har fått en smak av hur gymnasiet är, och jag tycker att det hade varit ett jättehärligt ställe om dom tog det lite lugnare, man blir ju helt jävla omotiverad när man har en labbrapport, svenskuppgift på ett x antal sidor om verb och en redovisning om ett powerpoint-arbete tills imorgon när man dagen innan haft en muntlig redovisning på engelska om en bok som man dessutom måste göra en skriftlig recension om.

Visst finns det tunga veckor i skolan men jag har ännu inte haft en lugn vecka. Jag minns när jag gick grundskolan och man då och då kunde tänka "Fan vad skönt, nu har jag ingenting annat att tänka på än vad jag själv vill.", den känslan skulle vara skön att få uppleva någongång igen.

Jag prioriterar inte skolan som det viktigaste här i livet, vafan liksom... det absolut viktigaste? Min dröm är inte att bli en advokat, läkare eller multimilonär, jag är en 16 åring som drömmer om att kunna spela amerikansk fotboll och inte fan kommer jag att lyckas med det när 2/3 av min fritid går till att plugga. Om mina drömmar om fotbollen inte blir av så får jag väl lösa det när den tiden kommer, det finns inte en chans att jag tänker börja planera för plan B när jag fortfarande har en chans att uppnå det jag vill.

Jag missköter inte skolan på något sätt alls, men det börjar klarna för mig att dom där toppbetygen som jag alltid trott ska vara så jävla viktiga inte alls är det. Det handlar om att göra det man tycker är roligt och det är precis det jag kommer att göra.



Jag har andra saker att styra upp också, jag vet hur bra jag och min pappa passar ihop och det är synd att jag inte bor där längre, både jag och Acke har fan två andra brorsor också som man aldrig träffar, men de ska ändras på, det lovar jag.


Btw, så är det endast 7 månader och några dagar tills jag far iväg till USA, och 1 månad och 5 dagar till Julafton. Ljusa tider att se fram emot :)


Kommentarer
Postat av: janine

"det börjar klarna för mig att dom där toppbetygen som jag alltid trott ska vara så jävla viktiga inte alls är det. Det handlar om att göra det man tycker är roligt och det är precis det jag kommer att göra." bra tänkt där, jag har också fattat det nu. Livet är så mycket roligare när man har tid för att leva, inte bara plugga en massa:)

2008-11-20 @ 10:51:35
URL: http://janinepersson.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag tycker faktiskt att du har jobbat på riktigt bra som har gjort allt du ska i skolan, även om du har haft väldigt mycket att göra. Det är bra att du kommer ihåg att vara sexton ibland också.

2008-11-20 @ 19:39:45
URL: http://markattis.blogspot.com
Postat av: freddie

Plugg är inte livet, men det har blivit kul så kör mitt race tills döden är kommen liksom!



Satsa på din fotboll du! det tycker jag verkligen, man ska göra det man brinner för.



Roligt att vi har samma slags uppgifter i skolan... såsom bokgrejen i engelska och powerpoint!

Puss

2008-11-20 @ 22:15:33
URL: http://gelwax.blogspot.com/
Postat av: lisa

ha en bra kväll! :)

2008-11-20 @ 22:20:40
URL: http://lislag.blogg.se/
Postat av: Jilly

AMEN!

2008-11-21 @ 18:29:38
URL: http://billyj.bloggie.se
Postat av: Jilly

Din blogg är bajs för jag får inte kommentera den.



2008-11-21 @ 18:30:50
URL: http://billyj.bloggie.se
Postat av: Oggy

Vadå får inte?

2008-11-22 @ 01:24:33
URL: http://oggyl.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja du Oscar, det är tufft att ligga på topp! Försök ligg på topp ett tag till så har du i alla fall möjlighet att välja vad du vill göra senare. Om betygen skiter sig så har betydligt färre val i framtiden! (huuu så präktigt!) Självklart blir fotbollen av! När du har lirat over there ett tag så kan det vara skönt att ha en vettig utbildning i bakfickan. Det är mycket slit men du kommer att nå ditt mål - GE INTE UPP! Du är bäst!

2008-11-23 @ 21:35:16
URL: http://www.friochgalen.blogspot.com
Postat av: fridelin

du skriver helt sjukt bra! :O

2008-11-25 @ 19:09:36
Postat av: josephine

du är så duktig på att skriva :) det är inte ofta jag tittar in på någons blogg precis innan jag ska gå och lägga mig och läser ett sånt här långt inlägg. jag håller verkligen med dig totalt, toppbetygen är inte särskilt viktiga för mig heller, som jag sagt tidigare så vill man helst ha fritid. ändå har jag turen att lyckas klämma till en del saker då och då utan att ha hyperpluggat, vilket är rätt soft :D

jag vill också till usa.. jag vill också till usa.. jag vill också till usa.. förstå va jag kommer ångra mig.. usch panik

2008-11-25 @ 22:56:32
URL: http://josieintheskywithdiamonds.blogg.se/
Postat av: Evelina=)

För det första, din blogg är sjukt rolig att läsa måste jag få säga. Du skriver väldans bra Oggy=) Intressanta saker liksom.

För det andra, jag håller med om precis allt du skriver. Jag måste nog säga att mitt val av gymnasium var ett stort misstag. Eller inte själva gymnasiet, men programmet. Naturvetenskap, vilken vettig människa som helst borde väl förstå att den bara är till för människor som redan har typ MVG i allt. Men nej, det inser inte Evelina fören det är för sent. Anyways... Keep up the good work med din blogg, och hoppas USA-resan blir superkul, vilket den säkert blir! Här har du någon som är nå förjävligt avundsjuk:P haha.



Ha det bra :) <3

2008-12-14 @ 22:44:21
URL: http://www.baraevelina.blogspot.com
Postat av: Evelina=)

För det första, din blogg är sjukt rolig att läsa måste jag få säga. Du skriver väldans bra Oggy=) Intressanta saker liksom.

För det andra, jag håller med om precis allt du skriver. Jag måste nog säga att mitt val av gymnasium var ett stort misstag. Eller inte själva gymnasiet, men programmet. Naturvetenskap, vilken vettig människa som helst borde väl förstå att den bara är till för människor som redan har typ MVG i allt. Men nej, det inser inte Evelina fören det är för sent. Anyways... Keep up the good work med din blogg, och hoppas USA-resan blir superkul, vilket den säkert blir! Här har du någon som är nå förjävligt avundsjuk:P haha.



Ha det bra :) <3

2008-12-14 @ 22:45:26
URL: http://www.baraevelina.blogspot.com
Postat av: Sara

Anonym person som tipsade om din blogg medan vi satt i matsalen, tänkte bara kika in en sväng men fastnade i långa texter och tankar.

Asbra!

Om du är sugen på lite ständigt musiktips så kika gärna in på min blogg =)



www.musiksara.blogg.se

2009-02-17 @ 19:08:27
URL: http://musiksara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0